Kenangan Ku Semester Pertama di KPTM

Pertama kali aku menjejakan kaki aku di Kolej KPTM ipoh ini penuh dgn cabaran dan dugaan yang aku perlu tempuh. minggu pertama aku di ipoh, bersiar2 dgn rakan YMCA dimana tempat kami menginap seminggu sementara hostel belum ada kosong lagi. kami semua keluar pergi Greentown Mall pada waktu malam. pabila sampai di Greentown Mall ( kira lebih kecil dari selayang mall ) kami berpecah mengikut hala tuju masing2 dgn niat masing2. yang aku nie pergi UO market. beli baldi, ubat gigi, sabun mandi, makanan, dan mcm2 lagi sewaktu dgn nye untuk aku hidup di ipoh nie. lepas membeli dan belah ( ehhh x blah lagi.. ) aku tunggu kawan2 aku yang lain. janji nye nak berkumpul di depan pintu mall tu dlm kul 10.30 mlm. pada masa tuh ada lah sekumpulan kawan aku nie yang lapar, pergi lah cari kedai makan sementara kami membeli belah. lepas tuh aku dan kawan2 aku yang lain menunggu punya lah lama kat depan pintu mall tuh x sampai2 gak. aku dan kawan2 aku pergi cari mereka tuh. akhir nye kami blik lebih kurang dlm kul 1.00 pagi. selama seminggu aku tinggal di YMCA tuh, aku dan kawan2 aku di bawa ke KEM PGA POLIS ( Pasukan Gerakan Am Polis ) di Kinta. aku berada di kem sana selama seminggu. penuh cabaran yang aku terima di sana. sampai kan aku baca ikrar pelajar dan jadi ketua kumpulan pada masa tuh.

aku teringat masa aku kena jadi icon of nyamuk shilltox. aku benci betul bila rakan2 kolej ku kenali aku dgn panggilan nyamuk. huhuh. ( aku tahu lah aku nie badan besar dan perkasa. hahahahah!!!! ) nie semua gara2 fasilitator senior kami. gelaran tu melekat sampailah ke hari ini di kolej tuh. huhu. tapi sekarang mereka mula sedar yang aku adalah DINO. selama aku di kolej nie aku kenali ramai kawan lelaki serta kawan wanita pun 2 kali ganda dari kawan lelaki.( hahaha... bukan aku nak kawan dgn diorg. diorg yang nak kawan dgn aku. hahahahahah!!!! JGN JEALOUS..!!! KAWAN AKU DI KPTM IPOH ADALAH SEPERTI BERIKUT :- OMAR, FENDY, ZAKWAN, APIC, NUSAN, AMIRUL, HAFIZ, ATOK, REFFI, BUTANG, FAZLI, BOB, MUIZZUDDIN, APIK, BARD, WAN, MAMAK, ARY, AMIE, ABEAR, APEK, JA-AH, ARIP, HISYAM, ZUL, KUNTUM, SUFIAN, KAMARUL AZWAN, KAMARULZAMAN ( DAHULU ), SANI, ABG MATH, ANIP, SYAHIR BECKEM, BADANG, CHOR, AZIE, FARA, SUE, HAN,"AJU, AIN, ATEN, DAYAH( MY BEST FRIENDS )" AIN(MY LITTLE SIS), FIFI, YONG, PUTERI, NURUL, MAZNI, TEHA, SYAFINAZ, MIRA, NURJANNAH, DATIN, ZAZA, AMEE, DAN KAWAN2 YANG AKU TELUPA NAK SEBUT PLEASE BAGI TAHU AKU. KEPADA KAWAN2 YANG AKU SEBUT NAMA DI ATAS INI AKU INGIN MENGALUNG KAN UCAPAN TERIMA KASIH KERANA SANGGUP BERKAWAN DGN AKU. MAAF JIKALAU AKU PERNAH TERKASAR BAHASA ATAU MENYAKITKAN HATI ATAU MENYUSAHKAN KORANG MENOLONG AKU. SEMOGA KITA KEKAL BERKAWAN WALAU APAPUN TERJADI. TAK KISAH LAH GADUH SAMPAI BERTUMBUK KE APA KEH. TETAP KITA KAWAN SAMPAI BILA2. LOVE SO MUCH TO YOU ALL MY FRIENDS.

selama aku belajar kan sini. aku baru belajar erti kesusahan ibubapa kita bersusah payah mencari duit untuk kita hidup selesa bili kita berlajar berjauhan dari mereka. aku pernah rasa hidup tak berduit selama 4 hari apabila ku sedang belajar di sini. aku pernah dilukakan oleh seseorang yang aku sanggakan dia sayang kat aku. tetapi di sebaliknye penuh dengan tangisan. aku pernah blik dari kolej berjalan kaki ke hostel yang kira2 2 kilometer. banyak kenangan aku di sini sehingga kan bleh membuat aku menangis bila mengingatkan kembali kisah aku berada di sini. ( nie pun tgh menitis air mata ).

akhir kata dari aku. dengan penuh keazaman aku berada di sini. aku ingin belajar dan ingin membalas jasa kedua ibubapa aku yang masih ada lagi. LOVE you guys so much.

1 comments:

omawrozduan said...

serius menarik dino..